De lezer proeft ook kwaliteit in zo’n tekst. Die straalt af op je bedrijf, je imago.
Een klant die moet kiezen uit twee gelijkwaardige bedrijven, kiest bewust of onbewust voor het bedrijf dat zorgvuldig en professioneel communiceert!
Dus: brochures, relatiemagazines of nieuwsbrieven waarin je op elke pagina struikelt over taalfouten? Teksten die inhoudelijk rammelen? Brand je er niet aan.
Is schrijven niet je sterkste kant?Doe het dan vooral niet zelf. Waarom?
- het kost je naar verhouding altijd meer tijd dan je lief is
- je wordt er meestal niet vrolijk van
- je loopt wellicht de frisse insteek van een externe tekstschrijver mis
- je spelling- of grammaticachecker vangt lang niet alles af
- je bouwt soms onduidelijke inhoudelijke bruggetjes die jij wel
snapt, maar je lezer niet (blinde vlek) - het eindresultaat verdient zelden het rapportcijfer 9
Ieder zijn talent, ieder zijn vak! Kies daarom voor een tekstschrijver die niets liever doet dan dag in dag uit zakelijke teksten schrijven en corrigeren.
Bij voorkeur iemand met gevoel voor jouw doelgroep, met ruime (eind)redactionele ervaring, een sterk ontwikkeld taalgevoel en creativiteit. Kortom, een echte tekstpartner die je bedrijf verder helpt.